Kako rešiti problem prtljaga koji kasni

Šta raditi kada kasni prtljag?

Da li ste se ikada našli u situaciji da ste stigli na željenu destinaciju i da uporno iščekujute da ugledate svoj prtljag kako se pojavljuje poslednji na praznoj traci? Ali to se ne dešava. Hm, u najboljem slučaju, Vaš prtljag samo kasni. U najgorem slučaju, Vaš prtljag je izgubljen i nikada ga više nećete pronaći.

 

Ovaj tekst će Vam pomoći da se snađete u obe situacije, dajući Vam upute za rešavanje nastale situacije i dobijanje kompenzacije za prtljag koji kasni, kako bi izbegli paniku i konfuziju.

 

Prema izveštajima Air Travel Consumer US Department of Transportation avio kompanije u Sjednjenim Američkim Državama su tokom 2013. godine prijavile ukupno 2 miliona slučajeva izgubljenog prtljaga! To zvuči zaista kao veliki broj, mada u poređenju sa ukupnim brojem prevezenih putnika i nije veliki procenat, ali dešava se – pa je bolje da se pripremite unapred nego da tražite rešenje kad već do problema dođe.

 

Srećom, solucija problema sa prtljagom je postala internacionalno pitanje i regulisano je brojnim konvencijama tako da se na svakom aerodromu može naći adekvatno rešenje.

 

Šta raditi kada prtljag kasni?

 

Postupak izgleda ovako:

 

1. Kontaktirajte šalter za prijavu problema sa prtljagom

 

Kad uočite da nema Vašeg prtljaga obratite se zaposlenima na šalteru za rešavanje problema sa prtljagom (Baggage Claim Desk ), koji se nalazi na aerodromu, najčešće u blizini traka sa prtljagom. Obavestite ih da Vaš prtljag nije stigao zajedno sa Vama. U slučaju da ne postoji šalter na aerodromu obratite se direktno avio kompaniji. Ostanite prisebni i probajte da razgovarate što ljubaznije – znamo, iznervirani ste do srži ali osoba sa kojom razgovarate samo pokušava da Vam pomogne. :)

 

2. Podnesite žalbu odmah

 

Osoblje zaduženo za rešavanje problema sa vašim prtljagom će Vas savetovati da podnesete žalbu putem PIR dokumenta (Property Irregularity Report) i to je zvaničan dokument koji morate popuniti pre nego što napustite aerodrom. Papirološki deo neće dugo trajati ako imate neophodne informacije:

 

– broj rezervacije avio karte (piše na Vašoj karti)
– broj Vašeg prtljaga (najčešće je zalepljen uz Vašu bording kartu)
– detelji o Vašem koferu (proizvođač, veličina, boja…)
– adrese na kojoj ćete boraviti
– broj telefona koji će biti aktivan

 

Kada popunite izveštaj dobićete broj pod kojim je zaveden i kopiju istog. Čuvajte ga! Biće Vam neophodan kako biste mogli da pratite tok rešavanja Vašeg problema.

 

3. Tražite pomoć za prvu noć bez prtljaga

 

Ok, ne treba Vam pomoć, ako Vam se gubitak prtljaga desi na povratku kući, ali ako se desi kad ste u inostranstvu obavezno tražite paket za prvu noć. Skoro svaka avio kompanija ima već spreman paket, ali retko koja Vam ga daje automatski – zato tražite.

 

Paket koji dobijate, nije naravno spektakularan, ali vam obezbeđuje par osnovnih sitnica za ličnu higijenu.

 

4. Tražite nadokandu za realne troškove

 

Možete pokušati da dobijete nadoknadu za realne troškove. Isto kao i sa paketom za prvu noć, avio kompanije uglavnom imaju spremne iznose, ali Vam ih naravno ne nude dobrovoljno, već je neophodno da im tražite. Ako budete imali sreće dobićete novac ili vaučer koji možete iskoristiti u lokalnoj prodavnici. U većini slučajeva, zaposleni će Vam objasniti proceduru u kojoj Vi sami plaćate, a avio kompanija Vam naknadno refundira potrošeni iznos, naravno sa određenim limitom. :) Bitno je samo da sačuvate sve račune kako biste imali dokaz o potrošnji. Dok ne tražite, ne zante šta će vam sve avio kompanija ponuditi.

 

5. Proveravajte status Vašeg prtljaga, budite strpljivi i čekajte

 

Kada ste završili sa papirologijom na aerodromu, tražili paket za prvu noć i novac za realne troškove – možete da napustite aerodrome. Posle toga, ne postoji mnogo toga šta možete da uradite, osim da čekate i da se nadate da će prtljag biti pronađen brzo. Avio kompanije polaze uvek od ideje da će vaš prtljag stići sa narednim letom, s toga ih nemojte kontaktirati u narednih 24 sata, posle tog vremena zovite da proverite šta se dešava. Najčešće pronalazak prtljaga i dostava do Vaše adrese ne traje duže od nekoliko dana – nadamo se samo ne baš poslednjeg dana Vaše kratke konferencije koju ste proveli u jeftinim stvarima sa jeftinim parfemom. :)

 

6. Zatražite Vaša prava formalnim putem

 

Po Konvenciji iz Montreala, jasno je definisano da je neophodno dostaviti žalbu u pisanoj formi kako biste zatražili isplatu do 1250 evra za dodatne troškove. Kao i u prethodna dva slučaja, avio kompanija Vam to neće sama ponuditi, zato – tražite! U slučaju prtljaga koji kasni žalba mora biti podneta u roku od 21 dana od dana dostave prtljaga. U slučaju da Vam se prtljag ne dostavi u roku od 21 dana, on se onda smatra izgubljenim.

 

U narednom tekstu pisaćemo o koracima u slučaju izgubljenog prtljaga.

 

Izvor: Claimair.com

 

Online rezervacije na playtravel.osm.rs

ili telefonom na 011.305.93.14

Rent-a-Car Online rezervacije

Rezervišite avio kartu:

1 Putnik
  • 00 Odraslih
  • 00 Dece
  • 00 Beba
Pošalji Svoj Komentar

Vaš Komentar ili Pitanje

Komentari Putnika

0 Komentara
Vaše ime
Vaš Email
Naslov komentara
Vaš komentar