Prava prilikom odbijenog ukrcavanja u avion

Šta možete da tražite od avio kompanije ako Vam zabrani ukrcavanje u avion?

Da li ste znali da avio kompanije imaju praksu da prodaju 10% više avio karata od stvarnog broja raspoloživog mesta u avionu?

 

Na taj način oni sebe štite u slučaju onih putnika koji se ne pojave pre poletanja aviona, ali šta se dešava kad dođu svi putnici koji su kupili avio kartu? U tom slučaju neki putnici će dobrovoljno ili prinudno morati da odustanu od tog leta.

Ukrcavanje u avion - Boarding

Srećom, ovakve situacije su regulisane različitim zakonima, te u takvim situacijama putnici imaju pravo novčane nadoknade koju im avio kompanije moraju isplatiti.

 

Bitno je znati da odbijanje ukrcavanja u avion može biti dobrovoljno ili prinudno i u takvim slučajevima važe drugačija pravila.

 

Ukoliko putnik dobrovoljno odluči da se ne ukrca u avion, avio kompanija mora ponuditi jedno od dva rešenja:

 

Jedan od načina je potpuni povraćaj novčanog iznosa koji je putnik izdvojio za kupovinu avio karte čak i ako je problem nastao nakon obavljenog jednog dela putovanja, recimo prilikom presedanja ili povratnog putovanja. U ovom slučaju avio kompanija je dužna da novac isplati u roku od sedam dana, kao i da vrati putnika na aerodrom sa kojeg je započeo putovanje.

 

U drugoj situaciji, avio kompanija može da ponudi alternativni let do krajnje destinacije, ali samo u slučaju da takvo putovanje odgovara zahtevima putnika. Ako je novi let u nekom kasnijem terminu, avio kompanija putniku mora da ponudi čak i jelo i piće dok čeka, a u drastičnijim slučajevima i potpuno besplatno noćenje u hotelu uz direktan prevoz putnika.

 

Ukoliko avio kompanija nekog putnika prinudno odbije pri ukrcavanju u avion, ona će pored jednog od dva pomenuta rešenja, najverovatnije ponuditi i vaučer u određenom novčanom iznosu.

 

Jako je bitno, da Vi kao putnik nikad ne prihvatite ovo rešenje! Ovaj iznos je obično manji od onog koji Vam stvarno pripada, a o čemu smo pisali prošle nedelje. Ukoliko se vaučer prihvati, istovremeno se odbija i pravo na sve druge načine kompenzacije, što je za putnika loše rešenje.

 

Koliko avio kompanije moraju da izdvoje u ovakvim slučajevima?

 

U zavisnosti od dužine putovanja, razlikuju se novčane kompenzacije za putnike koji budu prinudno odbijeni.

 

250 EUR se nudi za sve letove na razdaljini do 1.500km

400 EUR se nudi za sve letove na razdaljini od 1.500 do 3.500km

600 EUR se nudi za sve letove na razdaljini većoj od 3.500 km

 

Kada se uz to odabere alternativni let, situacija se malo komplikuje i ovaj iznos se umanjuje.

 

Ipak, avio kompanije neće rado pristati na novčanu isplatu i umesto toga će i dalje insistirati na vaučerima, ali putnik to ne mora da prihvati, a može čak i da zahteva da isplata bude na licu mesta i u kešu. Svakako, putnik je ovde u pravu i na kraju avio kompanija će morati da usliši njegove želje.

 

Ovakva situacija svakako da nije prijatna, a mnogima se može učiniti i komplikovana pa iz tog razloga preporučujemo da se preuzme ova besplatna aplikacija za Android mobilne telefone, nakon odgovora na nekoliko jednostavnih pitanja, tačno definisati prava putnika u svakoj problematičnoj situaciji na koju može da naiđe tokom svog putovanja.

Tagovi:


Rezervišite avio kartu:

1 Putnik
  • 00 Odraslih
  • 00 Dece
  • 00 Beba
Pošalji Svoj Komentar

Vaš Komentar ili Pitanje

Komentari Putnika

0 Komentara
Vaše ime
Vaš Email
Naslov komentara
Vaš komentar